Advies boetegelden Texel

Connexxion heeft enkele bestedingsmogelijkheden voor de boetegelden Texel gepubliceerd. Het Rocov-NH heeft met veel waardering gelezen over het mogelijk inrichten van een loket bij ’t Horntje. Als de aanwezige chauffeur van de Texelhopper daar persoonlijk reizigers te woord kan staan, kaarten kan verkopen, de Texelhopper centrale kan inlichten over extra reizigers met hun bestemming en zo nodig een extra Texelhopper busje kan bestellen voor over een half uur dan is dit zeer zeker van toegevoegde waarde voor de reizigers.  

Rocov-NH acht het inschakelen van personeel waar dat mogelijk is zeer zinvol. Het steeds verder automatiseren met apps kan voor sommige reizigers een leuke uitdaging zijn, voor andere reizigers is dat een onneembare drempel. Vooral voor buitenlandse gasten en toeristen die niet goed bekend zijn met het OV is inzet van behulpzaam personeel erg belangrijk.

 

Ditzelfde heeft Rocov-NH reeds betoogd bij buslijn 33 in Den Helder. De chauffeur kan daar al veel doen met goede service om de reiziger naar (en daarna op) Texel een goed gevoel te geven over het OV.

Hieronder kunt u het volledige advies lezen: